The Children\'s Chapel award-winning site featuring Bible stories from a variety of authors excellent Christian resources for children and over 140 links to other Christian and family-friendly sites for kids

LA GRANDE SFIDA
Elia e dei Profeti di Baal

di Linda Sue Pochodzay Edwards

Elijah prayed and fire came down from heaven

Text Version | Afrikaans | Arabic | English


(Continua dalla Parte 2)

Many of the animals had already DIED
because of the shortage of grass La siccità continuava a peggiorare. Non si trovava acqua quasi in nessun luogo. I ruscelli si erano asciugati da molto tempo ed i fiumi erano diventati pozzanghere fangose. Il cibo scarseggiava per uomini e bestie. Molti animali erano morti proprio per la mancanza di erba.

Il re Acab cominciò a preoccuparsi per il suo gregge e le sue mandrie. Chiamò perciò Abdia uno dei suoi servi e gli disse:

“Abdia, si deve fare qualcosa prima che muoiano tutti gli animali. Dobbiamo trovare erba ed acqua. Tu vai in una direzione ed io in un altra, si dovrà pure trovare dell'erba da qualche parte.”

Così il re Acab e Abdia si incamminarono in direzioni diverse alla ricerca di erba e di acqua.

Footprints walking from left to right across the screen

While Obadiah was looking here and there trying to find mud puddles and grass he saw a man
walking toward him Un giorno mentre Abdia cercava erba da ogni parte, vide qualcuno che si dirigeva verso di lui. “Mi chiedo chi sia quell'uomo,” disse fra se. Mentre la figura continuava ad avvicinarsi, Abdia riconobbe la persona, “Ma quello è Elia!” disse ad alta voce e cominciò a correre per raggiungerlo.

“Elia! Elia! Sei proprio TU?” Gridò tutto eccitato.

“Si, sono Elia, e vorrei che tu mi facessi un grande favore.”

“Di cosa si tratta, mio signore?” Chiese Abdia con gentilezza.

I want you to go tell King Ahab that I am here and want to see him “Voglio che tu vada a dire al Re Acab che sono quì e che lo voglio vedere” spiegò Elia.

Improvvisamente Abdia si sentì pieno di timore. Quella era una cosa che lui NON voleva fare. “Come ti venire anche solo in mente di chiedermi una cosa del genere?” Abdia chiese meravigliato. “Non sai that King Ahab HATES you? Don't you know che il Re Acab ti odia? Non sai che il Re sta incolpando TE della mancanza di pioggia di tutti questi anni? Come se non bastasse il Re ti ha cercato da ogni parte. Ogni volta che pensa di sapere dove sei, tu scompari e nessuno ti trova più. Se gli dico che sei quì e poi non ti trova…ucciderà TE e ME. Mi dispiace Elia, proprio non lo posso fare!”

Elia guardò Abdia e gli spiegò pazientemente: “Andrà tutto bene Abdia. Ti prometto che sarò quì. Ti prometto che INCONTRERÒ il Re. Ora per favore, vai e digli che desidero parlargli.”

Footprints walking from left to right across the screen

You are the one that is causing trouble for Israel “TU! TU! TU Sei colui che sta causando problemi ad Israele!” Il re Acab gridò pieno di rabbia. “TU sei la causa della mancanza di pioggia!”

“No, Re Acab,” rispose Elia. “TU sei la causa di tutti questi problemi. Tu ti sei allontanato dal Signore, l’unico vero Dio. Tu stai adorando il falso dio Baal. Tu hai portato Israele a peccare spingendolo all'adorazione di idoli. TUhai portato tutti questi problemi in Israele.”

Elia continuò a parlare: “Voglio che raduni 450 profeti di Baal e 400 profeti di Astarte per farmeli incontrare sul monte Carmelo.”

Il Re Acab fece quello che Elia gli aveva chiesto e radunò i profeti. Si radunò anche una grande folla per vedere cosa sarebbe successo.

A large crowd of people gathered also
to see what was going to happenKing Ahab did as Elijah said and gathered the prophets

Elia parlò alla folla: “Per quanto tempo ancora cercherete di adorare due dii? Non potete servire piu’di un dio. Se Baal è Dio, servite lui! Se l’Eterno è Dio servite Lui! Dovete prendere una decisione. Dovete scegliere l'uno o l'altro.”

Poi Elia disse: “Adesso ci sarà una sfida per vedere chi è il VERO Dio.” Chiese di portare abbastanza legna per costruire due altari, uno per l’Eterno, e uno per Baal. Domandò di portare animali per i sacrifici, un sacrificio per l'Eterno, l'altro per Baal.

O Baal hear us I 450 profeti di Baal costruirono il loro altare. Prepararono l'animale per il sacrificio e poi cominciarono a pregare: “Oh Baal, ascoltaci! Oh Baal, ascoltaci!” Dalla mattina fino a mezzogiorno continuarono a gridare.

Elia li scherniva e li prendeva in giro: “Che succede? Il vostro dio non ciSENTE? E’ forse andato in viaggio? Come mai non vi risponde? Forse è impegnato nel parlare con qualcuno, forse dovete gridare PIÙ FORTE.”

Mezzogiorno era passato, e si stava facendo sera. I profeti di Baal continuavano a gridare a tutta forza, eppure Baal ancora non rispondevag.

Elia disse alle persone che erano radunate di raccogliersi intorno a lui. Prese 12 pietre per il suo altare, usò la legna che gli era stata portata, e preparò l'animale per il sacrificio. Poi fece una cosa veramente incredibile!

He told the people to bring him four barrels of water Disse alla gente di portargli quattro barili di acqua. La cosa suonava piuttosto strana, ma essi PORTARONO l'acqua. Egli versò l'acqua sull'altare e sul sacrificio.

Chiese ancora di portare altri quattro barili di acqua. “Che gli prende a questo tipo? Non lo sa che l’acqua scarseggia?” Brontolavano fra di loro. Ma obbidientemente portarono l’acqua. Egli versò l’acqua sull’altare e sul sacrificio.

Ma per Elia non era ancora abbastanza. Disse di portare ancora altri quattro barili di acqua. “Ma quanta acqua vuole sciupare?” Qualcuno sussurrò. Ma fecero quello che veniva loro chiesto e portarono altra acqua. Egli versò l’acqua sull’altare e sul sacrificio. Il sacrificio era inzuppato d’acqua. L’acqua scorreva sulla legna, sulle pietre, e su tutta la terra che era intorno. Egli scavò un fossato intorno all'altare e riempì anche quello di acqua.

Lord God let the people know that You are the true
God of Israel and I am your servantSUDDENLY fire came down from heaven

Poi innalzò una semplice preghiera:

“Eterno Dio, fa che il popolo sappia che Tu sei il vero Dio d’Israele e che io sono il tuo servo. Fa che sappiano che ho fatto queste cose perché Tu mi hai detto di farle. Ascoltami, oh Signore così queste persone sapranno che Tu sei l”Eterno e ritorneranno a servirti.”



IMPROVVISAMENTE il fuoco venne giù dal cielo! Bruciò il sacrificio! Bruciò la LEGNA! Bruciò le PIETRE! Asciugò anche tutta l’acqua che era nel fossato intorno all’altare!

Quando il popolo lo vide, cadde a terra spaventati e gridarono: “L’Eterno Ë DIO, L’ETERNO è DIOD!”

Allora Elia si rivolse ad Acab e gli disse: “Alzati! Mangia e bevi! Ci sarà abbondanza di pioggia!”

Elijah took his servant with him to the top of
Mount Carmel to pray to God and wait for the rain Così il Re Acab mangiò e bevve qualcosa ed Elia portò con se il suo servo sul monte Carmelo per pregare Dio di mandare la pioggia. “Guarda verso il mare e dimmi se vedi arrivare la pioggia.” Elia disse al servo. Il servo spiò il cielo ma non c’era pioggia in vista.

Elia continuò a pregare.

“Guarda di nuovo!” Elia disse di nuovo, ma ancora non c’era pioggia.

Elia continuò a pregare.

Il servo tornò a guardare sei volte, ed ogni volta non c'era pioggia. Non c'era neanche una piccola nuvola all'orizzonte.

Elia prego ancora una volta

…e chiese al servo di andare a dare un'altra occhiata.

Questa volta il servo vide a grande distanza una piccola nuvola sull'orizzonte del mare. “Corri presto!” Elia comandò. “Va a dire al Re Acab di preparare il suo carro e di andare via dalla montagna prima che cominci a piovere.”

This time the servant saw a
little cloud way out in the distance over the sea

In poco tempo il cielo si oscurò con nuvole nere.

Il vento cominciò a soffiare.

Scese una goccia di pioggia…

…Poi un'altra.

…Poi un'altra.

Poi ci fu un grande scroscio.

LA SICCITÀ ERA FINALMENTE FINITA.

Ognuno in Israele seppe per certo che l'Eterno era il VERO Dio e Baal un dio falso.

Footprints walking from left to right across the screen

RICORDA: Ognuno deve scegliere fra il male ed il bene. E' impossibile servire Dio e il diavolo allo stesso tempo.

PENSA!

1. Quanto tempo durò la siccità?
2. Perché non ci fu pioggia per tanto tempo?
3. Quanti profeti di Dio parteciparono alla sfida?
4. Quanti profeti di Baal?
5. Chi vinse la sfida?
6. Chi è il vero Dio?

UN VERSO DA IMPARARE

“…scegliete questo giorno a chi volete servir…“ (Giosué 24:15).

PREGHIAMO

****************************************************
Caro Signore, grazie per il fatto che mi ami anche
se a volte faccio delle scelte sbagliate.
Aiutami ad amare Te più di qualsiasi cosa e a desiderare
di servire Te con tutto il mio cuor.
Nel nome di Gesù. Amen.
****************************************************

PUOI TROVARE QUESTA STORIA NELLA BIBBIA?
1 Re 18:17-46


Footprints walking from left to right across the screen
crayons

Color the Bible Verse(online)
God Sent Fire from Heaven(online)
Bible Heroes Coloring Book
Elijah on Mount Carmel (online)

Action Bible Coloring Book
Coloring Through the Bible (online)
Beginner's Bible Super-Duper Mighty Jumbo Coloring Book
Bible Stories Kids Love Coloring Book (ages 2 to 4)
Big Book of Bible Story Coloring Pages for Elementary Kids

God Loves You Coloring Book:
A Read-aloud Coloring Book About God's Plan for Salvation


Jesus Loves Me, This I Know, Coloring Book
My Bible Coloring Book
My Gospel Story by Colors--Activity Book
The Awesome Coloring Book of Bible Comics
The Super-Sized Book of Bible Coloring & Art
The Super-Sized Book of Bible Verse Coloring Pages
Children's Bible Coloring Books



child reading a book

Arch Books Bible Stories: Elijah Helps the Widow
Arch Books Bible Stories: God's Fire for Elijah
Elijah (online)
Elijah and the Big Showdown
Elijah and the Miraculous Jar of Oil (online)
Elijah Fed by the Ravens and the Widow's son (read online)
Elijah God's Mighty Prophet
Elijah Kingstone Comic Book
Elijah The Hungry Prophet (online)
Elijah/John the Baptist Flip-Over Book
Elijah: Obedience in a Threatening World Fisherman Bibles Studies
Elijah's Prayer (online)
God's Miracle: The Story of Elijah, Bible Wise Series
The God Contest

365 Read-Aloud Bedtime Bible Stories

365 Activities For Kids:
A Bible Story And Activity For Each Day Of The Year


100 Bible Stories 100 Bible Songs w/2 CD
Beginner's Bible
Beginner's Bible for Little Ones
Bible in Pictures For Toddlers
Bible stories
Early Reader's Bible
Little Pilgrim's Progress
The Comic Book Bible
The Preschooler's Bible
Toddler's Bible
Children's Books
Spanish Children's Books
The Picture Bible (also in Spanish)



activities

Jigsaw Puzzle (online)
Elijah Crafts and Activities (online)
Elijah And The Prophets Of Baal Quiz (online)
Elijah Fill-In-The-Blanks Test (online)
Elijah Defeats The Prophets of Baal (online)
Elijah Multiple Choice Quiz (online)

Best Book of Bible Activities
Bible Puzzles: Word Search
Big Book Of Bible Puzzles
Big Book Of Bible Story Activity Pages V1
Bingo (online)
Children's Activity Books
Children's Puzzles
Christian and educational toys
Crossword Books
Encyclopedia Of Bible Games For Children's Ministry
Games
Jumbo Bible Activity Book 4
Memory Verse Games for Kids
Sticker Books
The Super Sized Book of Bible Puzzles



birds singing

Days of Elijah (online)
Elijah and the Priests of Baal [Music Download]
He Is Lord (online)
My God Is So Big [Music Download]
We Bow Down (online)
You Are God Alone (online)

100 Bible Stories 100 Bible Songs
Action Bible Songs
Bible Songs on CD
Bible Songs on DVD
150 All-Time Favorite Veggietunes
100 Singalong Bible Songs For Kids

Platinum Bible Collection of Classic Christian Songs on DVD
The Bible in a Minute (online)

25 Favorite Sunday School Songs
Children's Music



crafts

Crackers, Candy Corn or gummy candy, Chocolate Hazelnut Spread altar (online)
Elijah Crafts and Activities (online)
Fiery Cupcakes (online)
Popsicle Sticks Altar (online)

Bible Crafts
Bible Craft Videos (online)
Crafting the Word of God (online)

Easy-to-Make Bible Crafts PDF for Kids
& Digital Album Download [PDF Download]


Encyclopedia Of Bible Crafts For Preschoolers
Hot Crafts for Cool Kids pdf download
Maker-ific WOWS! (ages 8-12): 54 Surprising Bible Crafts
Puppet Crafts For Kids (online)

The Big Picture Bible Crafts:
101 Simple and Amazing Crafts to Help Teach Children the Bible



CDs and Videos

1 Kings 18 - Eljah audio drama (listen online)
Elijah and the Prophets of Baal (watch online)
Elijah the Prophet (watch online)
Little Big Heroes: Elijah (watch online)
Superbook: Elijah and the Prophets of Baal (online)
The Choice Between God And Baal Audio Story (online)
The World's Greatest Stories KJV V1: The Prophets - Audiobook [Download]

All the Shows, Volume 1: 1993-1999
Do You Wonder Why? (online)
God's Story from Creation to Eternity (online)
Read and Share Toddler Bible with DVD
The Jesus Storybook Bible Curriculum Kit
Bible story DVDs
Children's DVDs



RESOURCES FOR PARENTS AND TEACHERS

Elijah And The False Prophets Of Baal (online)
Elijah and the Secret of His Power
Elijah Crafts and Activities (online)
Elijah: Obedience in a Threatening World Fisherman Bibles Studies
Elijah On Mount Carmel (online)

Free Bible story images (online)
801 Questions Kids Ask About God
Absentee Postcards
African American Resources
Almost Every Answer for Practically Any Teacher
Bible for Children in 232 languages (online)
Children's Ministry
Bible Memory Match Game
Big Book of Bible Games
Bulletin Board helps
Chicken Soup for the Teacher's Soul
Children's Sermon (online)
Church Supplies
Closing Prayer (online)

FREE materials to Bible schools, Bible colleges, seminaries,
churches, missionaries & individuals worldwide
(online)

52 Games That Teach The Bible
Free educational videos (online)
God's Servants Teach Me

God's Wisdom for Little Boys:
Character-Building Fun from Proverbs


Help! I'm a Sunday School Teacher
How To Lead a Child To Christ
How to Make Bible Characters from Milk Cartons (online)
KidMin ToolBox: Boxed Book Set
King James Version Gift & Award Bibles

Leading Little Ones to God:
A Child's Book of Bible Teachings


Lord Teach Me To Pray For Kids
Making Children Mind Without Losing Yours
Memory Verse Activities (online)
Memory Verse Resources
Object Talks
Opening Prayer (online)
Parenting Resources
Puppet Scripts
Review Activities for Bible Lessons (online)
Seven Laws of the Learner
Spanish Resources
Sunday school resources
Sunday School Songs: Lyrics and Tunes (online)
Talking to God
Teachers' Reproducible Classroom Pages
Teaching Children Memory Verses Ages 4-5
Teaching Children To Pray Ages 4-5
Teaching to Change Lives
The Beginner's Bible Curriculum Kit
The Jesus Storybook Bible Curriculum Kit

The Humongous Book of Bible Skits
for Children's Ministry


Vacation Bible School
What Every Sunday School Teacher Should Know

Children's resources (online)


Footprints walking from left to right across the screen

Copyright © 2023 — www.childrenschapel.org
Northeast Ohio U.S.A.

You may NOT re-post this Bible story.
However, you may freely link to it,
provided visitors can see our web address
when they click on the link.


Free Bible Stories!

To receive a new Bible story each week, enter your e-mail address under “Subscribe…” at

tscpulpitseries.cis.to/mailman/listinfo/stories

You will be sent a message requesting confirmation of your subscription request.

IMPORTANT! YOU MUST REPLY to this confirmation request to activate your subscription to this list.


ARCHIVIO STORIE DELLA BIBBIA
www.childrenschapel.org/bibstory2_it.html

Add/update a Bible story resource

TOP OF THE PAGE

Webmaster
Last updated July 8, 2023
Pictures Courtesy of Free Bible Images

Next page

Welcome! * What's Here * Bible Stories
E-Mail Us * Around the Piano * 4 Things
Events * Children's Chapel * Adult Chapel
Missing Link * Links * Resources